Wij geloven in een woning-upgrade voor iedereen!

Onze missie & visie
ThermoSolutions is ontstaan uit een passie voor energie-efficiëntie en duurzaamheid. Sinds de oprichting hebben we altijd geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling om onze isolatie oplossingen te innoveren. Door onze inzet zijn we erin geslaagd om een uitgebreid assortiment producten aan te bieden. Hierdoor zijn we gegroeid tot een leidend bedrijf in de markt voor isolatieoplossingen.
Onze visie staat altijd op groei. Dit doen wij bijvoorbeeld door onze mensen zelf op te leiden. Wij voorzien jaarlijks zo’n 15.000 huizen van isolatie. Met de 2,5 miljoen huizen die nog geïsoleerd moeten worden, staan wij voorlopig nog niet stil. We streven ernaar om onze positie als marktleider warm te houden!

.jpg)
ThermoSolutions op iedere locatie
ThermoSolutions is een ervaren en groeiende partij: waar we in 2016 nog met twee bedrijfsbussen onderweg waren, rijden er inmiddels meer dan 30 bussen door heel Nederland. We zijn uitgebreid tot meerdere vestigingen, waaronder: Enschede, Hoofddorp, Burgum en Etten-Leur.
Hoofdkantoor in Enschede, andere vestigingen in Etten-Leur, Nijkerk, Burgum, Hoofddorp en Uden
140 werknemers
Gemiddelde leeftijd: 29 jaar
Werken op kantoor of bij de klant
Informele werksfeer: bij ons hoef je geen stropdas om
Onze geschiedenis
We nemen je graag mee in het verhaal achter ThermoSolutions. Wanneer zijn we begonnen? Waar staan we nu? En waar willen we naartoe? Je ontdekt het hiernaast.
2016: Oprichting ThermoSolutions
In 2016 werd het bedrijf door Michiel Piek opgericht. Al snel volgde de eerste medewerker, Stefan. Inmiddels is hij niet meer weg te denken binnen het bedrijf! In de oude tijd werden de producten eerst particulier aan de keukentafel verkocht. De doelgroep begon met 50 plussers. 2016 was ook het jaar dat de overheid zich nog niet bezighield met het isoleren van huizen. Het was een markt vol met kansen. Al snel bouwde het in een razend tempo uit.
2017-2018: Een bredere aanpak
In 2017 hebben we een breed aanbod aan maatregelen teruggebracht naar één product. Er werd focus aangebracht op spouwmuurisolatie met schuim. Dit was een voorloper op de markt. In dit jaar kwam er ook wat meer concurrentie om de hoek kijken. Hierdoor kwam er focus op een nieuw type klant.
2019: De basis staat
In combinatie met de voorgaande jaren stond in 2019 de basis vast. We gingen van start-up naar een scale-up. Door deze stap kunnen we een groter aantal klanten aan.
2020: Focus op groei en innovatie
In 2020 kwam de focus op groei en innovatieve isolatie technologie. Ons team en het klantenbestand, waar 50 plussers onze grootste doelgroep blijven, breiden zich steeds meer uit. Hierdoor kregen we ruimte om onze producten verder te ontwikkelen en specifieke behoeftes op te lossen.
2023: Een team van 100+ collega's
Waar ThermoSolutions aan het begin van dit jaar nog 110 medewerkers had, zijn het er inmiddels 140. Dit aantal blijft vandaag de dag nog steeds stijgen. In 2016 begonnen we met 2 servicebussen, inmiddels is ons wagenpark uitgebreid tot meer dan 30 voertuigen die door het hele land rijden. Heb je ons weleens gespot?
Heden: Blijven ontwikkelen
We blijven innovatieve isolatieproducten (door)ontwikkelen. Hierbij zijn we op zoek naar potentie in de markt. We kijken ook naar de wereld om ons heen. Wat zijn de trends? Welke plannen heeft het kabinet? Waar willen we over 10 jaar staan? Blijven innoveren en ontwikkelen en misschien wel het belangrijkste: het wooncomfort blijven vergroten. Want als je je lekker voelt in huis, zit je ook lekkerder in je vel.
Warme woorden
De ervaringen van onze klanten: